Meistä

Ensimmäinen ComBounD

ComBounDin ensiesiintyminen nähtiin 5.-7.4.2013 Astrum Areenalla Salossa. Nelikko Niklas Raunio, Aleksi Lehtisalo, Teemu Kiviaho sekä Miiro Rauhala halusivat järjestää Varsinais-Suomalaiseen nuorisoon vetoavan tapahtuman ja päättivät pitää lanit. Suunnittelun edetessä peliskeneen lisättiin Hackfest-koodaustapahtuma ja n. 20 hengen työryhmä rekrytoitiin erilaisiin tehtäviin. Kaksi tuntia ovien avaamisen jälkeen paikalle oli saapunut 150 pelaajaa sekä 50 koodaria, ComBounD oli loppuunmyyty.

Laneilla pelattiin League of Legends- ja Starcraft 2-turnaukset, jonka lisäksi moderaattorit järjestivät WoW eventin (moderaattorin ohjaama hahmo piiloutui jonnekin pelimaailman sisällä, ja muut yrittivät löytää hänet) sekä pelasivat vierailijoita vastaan Team Fortress 2:sta.

Hackfestissä osallistujat kehittivät 36 tunnissa Windows 8 tai Windows Phone sovelluksen tai pelin, jonka eri tahojen edustajista koostuva tuomaristo arvioi.

ComBounD @ Tiedemessut

Turun messukongressi sai vihiä ComBounD työryhmästä ja kutsui tapahtuman järjestäjät Turun Tiedemessuille 4.-6.10.2013. Tällä kertaa vetovastuussa olivat Teemu Kiviaho ja Sami Kariniemi. 14 hengen voimin messuilla järjestettiin lanien sijaan Koduopetusta, Hackfest ja League of Legends turnaus. Kävijät pääsivät osastolla pelaamaan erilaisia PC- ja konsolipelejä Kinectillä ja tehokkailla pelikoneilla.

League of Legends turnauksen finaali pelattiin paikan päällä, yleisön edessä ja livenä juonnettuna. Turnauksen karsinnat oli pelattu valmiiksi verkossa.

Hackfestissa osallistujien tehtävänä oli kehittää sovellus teemalla Pelit ja Oppiminen. Kilpailuun osallistuneiden määrä oli samaa luokkaa kuin ComBounD 2013-tapahtumassa, tällä kertaa paikalle kuitenkin saatiin myös kaksi sovelluskehitysalan yritystä kilpailemaan.

LearnCraft Hackathon

ComBounD järjesti yhteistyössä VARMO-hankkeen kanssa 16.-17.11.2013 koodaustapahtuman n.50 osallistujalle. Teemaksi haluttiin uudestaan Pelit ja Oppiminen, ja vetovastuussa olivat tälläkin kertaa Teemu Kiviaho sekä Sami Kariniemi. Tapahtuma järjestettiin Salossa, Turun AMK:n toimipisteessä.

24-tuntisessa tapahtumassa musiikki pauhasi, energiajuomaa kului ja harvat nukkuivat kahta tuntia pidempään. Osallistujille tarjottiin mahdollisuus pitää taukoja ralli- ja tanssipelien kera, pitäen pää ja ruumis vireessä. Aamuyöstä pidettiin myös hyvin suosiota saanut Dance-off, joka keräsi lähes kaikki koodaajat ainakin katsomaan. Tapahtuman lopuksi tuotokset esiteltiin muille osallistujille sekä tuomareille, ja paras palkittiin.

ComBounD 2014

Ensimmäisen tapahtuman saaman suosion rohkaisemina Crew päätti järjestää ComBounDin uudestaan. ComBounD 2014 oli toinen lajiaan, ja järjestettiin 11.-13.4.2014 Astrum Areenalla, Salossa. Toisen vuoden tapahtumassa osallistujia oli kaikkiaan noin 300. Tällä kertaa, hieman humoristisesti, tapahtuma keräsi niin suuren suosion että se myytiin loppuun kahdesti.

ComBounD Workshop Hackathon

ComBounD Workshop Hackathon oli ensimmäinen järjestetty pro koodaustapahtuma, johon osallistui neljä ammattitasoista tiimiä. Haasteena oli kehittää peli tai applikaatio, ja sen rinnalla toimiva mobiiliapplikaatio. Osallistujat havittelivat mahdollisuutta AppCampuksen 20000 – 50000 euron rahoitukseen. AppCampus järjesti viimeisen avoimen rahoitushakunsa tapahtumassa. Hackathon järjestettiin ComBounD 2014 tapahtuman rinnalla.

ComBounD 2015

Vuoden 2015 ComBounD järjestettiin poikkeuksellisesti syksyllä 11-13.9.2015. Tapahtuman sijainti vaihtui myös Astrum keskukselta Halikon Liikuntahalliin. Poikkeuksellinen aika ja uusi paikka eivät onneksi latistaneet lani -intoa, vaan paikalle saatiin yli 200 pelaajaa ympäri suomen!

Laneilla pelattiin turnaukset League of Legends, Counter-Strike : Global Offensive ja HearthStone peleistä. Tämän lisäksi tapahtumassa oli myös mahdollisuus kokeilla esimerkiksi retro konsoleita.

Insomnia Open Data Hackathon

Insomnia Open Data Hackathon järjestettiin osana Insomnia XVII tapahtumaa vuoden 2015 lokakuussa, Porissa. Viiden osallistujatiimin haasteena oli kehittää avointa dataa hyödyntävä peli tai applikaatio.

24 tunnin jälkeen nähtiin mm. GPS-yhteydellä toimiva kivi-paperi-sakset, junareissaajan aputyökalu, pesäpalloturnausjärjestelmä ja karttahistoria-applikaatio. Voiton vei ravitsemus- ja hyvinvointiapplikaatio, joka palkittiin Xbox One pelikonsolilla.